Liberalų vizija – Oranžinių dviračių tinklas Neringoje

Vietoj automobilio – ant oranžinio dviračio. Ir taip per visas atostogas Neringoje. Tokią viziją regi Neringos liberalai, kurie kasmet pastebi daugėjant automobilių, o aikštelių jiems pastatyti itin stinga.
Po Neringą siūlo važinėti dviračiais
Neringa – viena unikaliausių ir labiausiai gamtos apsuptų teritorijų Lietuvoje, saugoma UNESCO. Dviračių nuomos paslauga Neringoje turistams prieinama jau ne vienerius metus, tačiau oranžinių dviračių tinklo idėja būtų itin patogi naujovė.
„Šis tinklas susietų Neringos gyvenvietes. Išsinuomojus dviratį Nidoje, jį būtų galima palikti Juodkratėje, Preiloje ar Pervalkoje, o kelionę tęsti alternatyvia transporto priemone – greitaeigiu laivu ar moderniais ekologiškais elektrobusais“, – sako Neringos savivaldybės tarybos narys Andrius Bagdonas.
Oranžiniai dviračiai itin pasitarnautų ir švarinant kurortą. Šiuo metu poilsiautojai jūros link skuba automobiliais, mat išsinuomoti dviratį visai dienai sau leidžia ne kiekvienas, nes dviratė transporto priemonė pajūry lieka be darbo, o brangios nuomos valandos toliau tiksi.
„Išsinuomojus dviratį gyvenvietės centre, jį būtų galima palikti pajūryje nesukant galvos dėl papildomų mokesčių bei saugumo“, – įsitikinęs tarybos narys A.Bagdonas.
Jo manymu, vadinamieji oranžiniai dviračiai padėtų išspręsti ir automobilių statymo vietų trūkumą. Į kurortą mašinomis atvykę ir įsikūrę svečiai, vėliau jį galėtų palikti atokesnėje kurorto aikštelėje, nes nejaustų problemos skubant jūros ar kitų kurorto miestelių link.
Savivaldybei nieko nekainuotų
„Kiek man teko pasidomėti, savivaldybei šis projektas visiškai nieko nekainuotų. Pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su dviračių sistemą rengiančia bendrove, savivaldybė tiesiog įsipareigotų nemokamai suteikti reklamos vietų, o pajamos už reklamą kompensuotų dviračių sistemos įrengimą. Dar viena šio projekto įgyvendinimo alternatyva siūlyti vietos verslininkams užsiimantiems dviračių transporto priemonių nuoma kooperuotis, bei drauge  įgyvendinti šį ambicingą projektą“, – pasakojo A. Bagdonas.

Anot tarybos nario, sistema galėtų pradėti veikti su 150-200 dviračių, kuriuos būtų galima išsinuomoti 15-oje stotelių.

A.Bagdonas priminė, jog pernai Klaipėdos regiono turizmo tarybos posėdyje buvo užsiminta apie viso regiono dviračių sistemos idėją. „Tuomet Klaipėdoje išsinuomojęs dviratį galėtum važiuoti į Šilutę ar Nidą“, – stalčiuose nugulusią puikią idėją prisiminė A. Bagdonas.
Dviračiais po sostinę
Vadinamųjų oranžinių dviračių idėja Lietuvoje veikia tik Vilniuje. Sostinėje galima išsinuomoti 300 dviračių, kurie paskirstyti 34 nuomos punktuose. Trijų dienų bilietas kainuoja 10 litų.
Europoje tokį dviračių tinklą turi ne vienas miestas. Pavyzdžiui, Paryžiuje ir dar 30 aplinkinių miestų už 1,7 euro įsigijus paros abonementą pusės valandos trukmės kelionėms dviračiu galima naudotis kiek panorėjus be jokių papildomų mokesčių. Užtrukus ilgiau nei pusvalandį taikomi papildomi paslaugos mokesčiai. Taip pat yra ir Vilniuje.
Prancūzijos sostinėje yra 20 tūkstančių dviračių, 1 800 nuomos punktų, kurie sustatyti kas 300 metrų. Sistema veikia visą parą, ištisus metus. Turistai miestą gali išžvalgyti, pajusti ir pajausti ne stebėdami pro autobuso langą, o aktyviai mindami pedalais jaukiausiomis gatvelėmis ir stabteldami, kur tik panorėję.

 

Parašykite komentarą