Nors jau beveik ketverius metus dirbu Lietuvos Parlamente, Ekonomikos komitete, tačiau kaip ir daugelis Jūsų visą gyvenimą sunkiai dirbau, buvau smulkaus verslo sąvininkas. Todėl kaip ir daugelis Jūsų, žinau, kad gyvenime nieko neduodama už dyką. Vertinu žmones, kurie dirba versle ir kuria darbo vietas ne tik sau, bet ir kitiems. Suprantu, kad norėdami gyventi klestinčioje, pasauliui atviroje, bet savitumą išsaugusioje Lietuvoje, privalome prisidėti prie jos kūrimo.
Vienas iš svarbių mūsų darbų Seime buvo sustabdyti nepasvertą mokesčių reformą, kuri būtų labai pakenkusi smulkiems verslininkams. Neleidome panaikinti verslo liudijimų – priemonės, kuri leidžia smulkiesiems verslininkams lengviau pradėti ir plėtoti savo verslą. Taip pat nepritarėme, kad savarankiškai dirbantys asmenys, prisiimantys visas rizikas, būtų labiau apmokestinami ir jų pajamos būtų prilygintos pagal darbo santykius gaunamoms pajamoms.
Mūsų tikslas yra užtikrinti, kad smulkieji verslininkai turėtų sąžiningas ir palankias sąlygas verslui vystyti. Suprantame, kad būtent jie yra svarbūs ekonomikos varikliai, kuriantys naujas darbo vietas ir prisidedantys prie bendro ekonomikos augimo. Mes ir toliau dirbsime siekdami, kad jų indėlis būtų tinkamai įvertintas o perteklinė biurokratija būtų mažinama.
Džiaugiuosi galėdamas prisidėti prie sprendimų, kurie palaiko smulkiuosius verslininkus ir skatina jų veiklą. Tikiu, kad sąžininga ir palanki verslo aplinka padės Lietuvai klestėti ir užtikrins mūsų šalies ekonominę gerovę.
Stiprinsime savarankiškai dirbančių asmenų padėtį (individuali veikla, verslo liudijimai). Bent iki ES vidurkio padidinsime kartelę, nuo kurios tampama PVM mokėtoju. Užtikrinsime efektyviai veikiančią smulkiojo verslininko sąskaitą. Skatinsime papildomo uždarbio galimybes.
Prioritetą teiksime ne vien tik minimalios mėnesinės algos didinimui, o priemonėms, kurios užtikrina augantį vidutinį darbo užmokestį kilimą ir atitinka verslo situaciją. Svarbus rodiklis – darbo našumas, kuris gali subalansuoti atlyginimų kėlimo tempą.
Viešieji prikimai vis dar neefektyvūs. Peržiūrėsime viešųjų pirkimų nuostatą dėl mažiausios kainos, kuri lemia laimėtoją. Reikšmingai padidinsime inovatyvių viešųjų pirkimų apimtis, taip stimuliuodami paklausą inovacijoms, kartu užtikrindami viešojo sektoriaus atstovų kompetencijų ugdymą, sklandų dalijimąsi informacija.
Šešėlio mažinimas – priemonė, padedanti išvengti mokesčių didinimo. Mažindami barjerus ir reguliavimą, skatinsime skaidrinti pajamas. Būtinas socialinis kontraktas, susitarimas, dialogas tarp visuomenės ir renkamos valdžios.
Siūlome alkoholio reglamentavimo pertvarką švelninti esamus apribojimus leidžiant alkoholinių gėrimų pardavimą sekmadieniais iki 20 val., kartu sustiprinant švietimą apie alkoholio žalą. Subalansuotas požiūris skatina atsakingą vartojimą nepažeidžiant asmeninių laisvių.
Spartinsime Lietuvos verslų plėtrą ir konkurencingumą. Vykdysime efektyvias verslo akceleravimo, kompetencijų didinimo, nacionalinės ir tarptautinės tinklaveikos programas, padedančias verslams plėstis. Skatinsime verslus skaitmenizuotis, diegti skaitmenines technologijas, ugdyti darbuotojų kompetencijas.
Didinsime Lietuvos verslų tarptautinį konkurencingumą. Stiprinsime šalies įmonių integraciją į tarptautines technologijų ir inovacijų vertės grandines.
Finansuosime inovacijų kūrėjus „vieno langelio“ principu. Sutelksime visas finansavimo priemones verslumo skatinimui, verslo plėtrai, transformacijai, inovacijoms ir MTEP vienoje institucijoje. Rengsime naujas investicijų schemas, orientuotas į ekonomikos transformaciją.
Nuosekliai stiprinsime specializuotas agentūras siekdami sutelkti aukščiausio lygmens kompetencijas, talentus ir kokybiškas valstybės paslaugas vienoje vietoje.
Turime skatinti LEZ’us, kurie vis dar yra efektyviausia priemonė pritraukiant investicijas regionuose (pavyzdžiui, pasienio rajonuose). Investicijoms pritraukti taip pat ypač svarbios investicijos į infrastruktūrą ir geras susisiekimas tiek Lietuvos teritorijoje, tiek atvykstant į Lietuvą iš užsienio.
Būtina auginti agentūros „Investicijos Lietuvos ekonomikai“ (ILTE) vaidmenį Lietuvoje. Lietuvos verslas neišnaudoja visų skiriamų ES pinigų dėl biurokratinių kliūčių, informacijos trūkumo, iššūkių ruošiant projektus, kofinansavimo reikalavimų, regioninių skirtumų bei pasikeitusių poreikių. Norint geriau panaudoti ES lėšas, administracines procedūras padarysime paprastesnes, gerinsime informavimo ir konsultacijų kokybę, skatinsime regioninį vystymą ir lėšas naudoti lanksčiau pagal besikeičiančias verslo aplinkybes.
Būtina sukurti Lietuvos eksporto skatinimo strategiją. Ekonomikos atašė veiklos turi būti labiau remiamos ir skatinamos.
Lietuva turi būti atvira inovatyvioms finansinėms paslaugoms ir produktams. Reikia užtikrinti teisės aktų neutralumą technologiniams sprendimams.